Za príspevok o upálení mačky dostala Markíza miliónovú pokutu

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) dnes Televízii Markíza udelila miliónovú pokutu za odvysielanie príspevku Brutálna zábava v Televíznych novinách. Zverejnením videa, na ktorom dvaja mladiství upálili mačku, porušila televízia 26. februára tohto roku zákon o ochrane maloletých. Markíza zároveň zaplatí 200 000 korún za skrytú reklamu v príspevku Od snov k realite, ktorý 27. marca 2007 zaradila do Televíznych novín.

BRATISLAVA 9. októbra (SITA) – Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) dnes Televízii Markíza udelila miliónovú pokutu za odvysielanie príspevku Brutálna zábava v Televíznych novinách. Zverejnením videa, na ktorom dvaja mladiství upálili mačku, porušila televízia 26. februára tohto roku zákon o ochrane maloletých. Markíza zároveň zaplatí 200 000 korún za skrytú reklamu v príspevku Od snov k realite, ktorý 27. marca 2007 zaradila do Televíznych novín. Dnešné zasadnutie RVR nedopadlo priaznivo ani pre banskobystrického prevádzkovateľa retransmisie Ján Homola Cabel-televizion Homayer. Rada mu uložila 50-tisícovú pokutu za neoznámenie zmeny údajov uvedených v žiadosti o registráciu retransmisie.


Sankcie vo forme upozornenia na porušenie zákona rozdala RVR vysielateľovi TV JOJ v súvislosti s odvysielaním upútavkového bloku počas programu Otec v sukni (4. mája 2007), za odvysielanie upútavkového bloku počas programu Mladosť v ťahu (14. marca 2007), ďalej vo veci porušenia objektivity spravodajstva za odvysielanie príspevku o používaní výstražných znamení vozidlami ústavných činiteľov v rámci programu Noviny (24. marca 2007) a za odvysielanie príspevku o možných úskaliach pre opozíciu v súvislosti s odchodom Bélu Bugára v Novinách (2. apríla 2007).


Voči spoločnosti MAC TV s. r. o., ktorá prevádzkuje vysielanie TV JOJ, dnes RVR začala aj tri správne konania. Objektivitou spravodajstva sa bude zaoberať v prípade jej odvysielania príspevku Dôveryhodnosť “Mečiarovho” CD v programe Noviny (zo dňa 10. septembra 2007), v súvislosti s odvysielaním príspevku Polícia zhabala servery v programe Noviny (z 27. júna 2007) a odvysielaním príspevku Polícia zhabala servery v programe Noviny (zo dňa 28. júna 2007). Prešetrí aj príspevok Nové desatoro podľa Vatikánu v programe Črepiny (z 25. júna 2007) vo veci možného porušenia všestrannosti informácií a plurality názorov a znevažovania na základe viery.

Agentúra SITA | další články autora 10.10 12:17

, RSS pro komentáře k tomuto článku

Pridaj komentár


Související články


Další články z kategorie Televize Všeobecné

Více článků