TV Focus sama vrátila licenciu

Licenčná rada dnes odňala licenciu bratislavskej televízii Focus, keďže vysielateľ o to písomne požiadal. Schválila prevod minoritných podielov v rámci televízie TA3 a udelila dve sankcie voči Markíze vrátane pokuty za nesprávne využitie split screenu.



– Rozhodnutia RVR na treťom zasadnutí –
  • Schválený prevod podielov v rámci TA3

  • Odňatie licencie TV Focus na vlastnú žiadosť

  • Dve mierne sankcie voči Rádiu 7

  • Dve sankcie voči TV Markíza



  • RVR Ako sme už popoludní avizovali, licenčná rada na dnešnom zasadnutí odňala licenciu televíznej spoločnosti TV Focus, s.r.o., ktorá plánovala v hlavnom meste prevádzkovať plnoformátovú lokálnu televíziu. Firma získala túto licenciu ešte v júni 2005, a oprávňovala ju vysielať v káblových rozvodoch. Ako dnes v tlačovej správe informoval riaditeľ Kancelárie RVR Ľuboš Kukliš, rada odňala licenciu vysielateľovi na vlastnú žiadosť. “Držiteľ licencie o to dňa 19.12.2006 písomne požiadal,” uviedol Kukliš.



    Televízia Focus mala pôvodne vysielať v distribučnej sieti MMDS spoločnosti Satro v Bratislave. S inými operátormi sa podľa dostupných informácií nedohodla. V priebehu minulého roka pritom získala vysielaciu licenciu ďalšia spoločnosť, ktorá chce ponúknuť regionálne vysielanie pre hlavné mesto. V najbližších dňoch by mala začať TV Bratislava, ktorá bude šírená prostredníctvom káblových rozvodov UPC, taktiež len v Bratislave. Aj to mohol byť jeden z dôvodov, prečo sa projekt TV Focus nezrealizoval.



    TV Bratislava začne až 15. februára



    Prevádzkovateľ televízie Bratislava pôvodne avizoval, že spustí skúšobné vysielanie na 53. kanáli v bratislavských rozvodoch UPC už 1. februára. Kvôli technickým problémom sa štart televízie odkladá na 15. februára, kedy je plánované aj spustenie oficiálnej prevádzky. V Bratislave síce pôsobí už sedem lokálnych televízií, ktoré prevádzkujú mestské časti. Celomestská televízia však nie je v hlavnom meste prítomná už takmer šesť rokov.



    Za novou bratislavskou televíziou je spoločnosť Viva štúdio, ktorá sa pred 11 rokmi podieľala na fungovaní vtedajšej Petržalskej televízie. Jej zámery s novým metropolitným projektom sú veľmi ambiciózne. V ponuke by okrem spravodajstva a metropolitného magazínu mali byť aj dokumentárne filmy vlastnej tvorby a akvizície. Vo výhľade je aj ranný magazín a popoludňajší infoblok.



    Schválené prvé vlastnícke prevody v TA3



    Licenčná rada dnes udelila predchádzajúci súhlas aj k prevodom v televízii TA3, ktoré súvisia s prechodom tejto televízie pod nového vlastníka. Menšinové podiely Jozefa Sedláka a Igora Čekirdu v celkovej výške 3,935% prejdú na terajšieho majoritného vlastníka J&T FINANCE GROUP, a.s.. Táto spoločnosť by ich potom mala previesť na Grafobal group v rámci dohody, ktorú obe strany nedávno uzavreli. Tento a ďalšie prevody však bude licenčná rada schvaľovať až na nasledujúcich zasadnutiach.



    Ďalšie rozhodnutia rady sa týkali duchovného Rádia 7, ktoré dostalo dve upozornenia na porušenie zákona z dôvodu neoznámenia zmeny údajov uvedených v licencii a tým padom aj vysielania v rozpore s udelenou licenciou.



    Dve sankcie išli aj voči Markíze, v prvom prípade Rada upozornila na porušenie objektivity spravodajstva v príspevku z júna 2006. V druhom prípade šlo už o pokutu 100 tisíc korún kvôli tomu, že Markíza zaradila upútavkový blok počas záverečných titulkov k filmu v rámci tzv. split screenu, čím narušila celistvosť vysielaného programu. Tejto téme sa budeme podrobnejšie venovať v najbližších dňoch.

    Juraj Koiš | další články autora 06.02 05:25

    , RSS pro komentáře k tomuto článku

    Pridaj komentár


    Související články


    Další články z kategorie Televize Všeobecné

    Více článků