Skupina J&T kúpila televíziu JOJ

Včera došlo k zaujímavému obchodu medzi vlastníkmi televízie JOJ a TA3. Skupina J&T, ktorá ovláda slovenský spravodajský kanál, kúpila od Grafobalu celoplošnú televíziu JOJ. V rámci vyrovnania sa Grafobal stane novým vlastníkom TA3.



– Výmena televízií medzi J&T a Grafobal Group –
* Včera došlo k zaujímavému obchodu medzi vlastníkmi televízie JOJ a TA3. Skupina J&T, ktorá ovláda slovenský spravodajský kanál, kúpila od Grafobalu celoplošnú televíziu JOJ. V rámci vyrovnania sa Grafobal stane novým vlastníkom TA3. Celá transakcia je podmienená súhlasom licenčnej rady a Protimonopolného úradu. Hlavný akcionár Grafobalu Ivan Kmotrík by mal oficiálne získať vplyv v TA3, s ktorou bol donedávna neoficiálne spájaný.



JOJ Pre finančnú skupinu J&T môže byť kúpa televízie JOJ najvýznamnejšou mediálnou transakciou. Pre tento účel bola zriadená aj nová spoločnosť J&T MEDIA ENTERPRISES, ktorá bude zastrešovať mediálne aktivity skupiny s cieľom vybudovať nový mediálny dom. Majiteľom novozaloženej firmy je partner skupiny J&T Peter Korbačka.



Televízia JOJ si vybudovala pevné postavenie na slovenskom mediálnom trhu a ukazuje sa ako veľmi dobre naštartovaný projekt. Chceme priniesť ďalšie impulzy, ktoré by jej mali priniesť zvýšenie dynamiky rozvoja a vybudovať silný mediálny dom. Žijeme v mediálnej dobe, hodnota médií stále rastie a preto je táto oblasť strategicky zaujímavá,” uviedol Korbačka na margo tejto transakcie. “Televíziu TA3 naďalej považujeme za veľmi perspektívny projekt a som presvedčený, že jej význam bude naďalej rásť. Predaj televízie skupine GRAFOBAL GROUP je však súčasťou transakcie,” komentoval predaj TA3 Ivan Jakabovič, zakladajúci partner skupiny J&T.



Manažéri Grafobal group chcú využiť skúsenosti z JOJ-ky pri posilnení pozície spravodajskej televízie TA3. “Vybudovaním televízie JOJ prakticky od základov sme urobili veľký kus práce, na ktorý sme hrdí. Získané skúsenosti chceme zúročiť v projekte televízie TA3. Našim zámerom je posilnenie pozície tejto spravodajskej televízie na mediálnom trhu,” vysvetlil zástupca Grafobalu Pavel Horváth.



Blízkosť medzi JOJ a TA3 sa prejavila v minulosti



TA3 Hlavný akcionár Grafobalu Ivan Kmotrík bol už v minulých rokoch považovaný za neoficiálneho majiteľa televízie TA3. Investíciu mala pre neho spravovať práve finančná skupina J&T. Obe strany akékoľvek prepojenie týkajúce sa tohto projektu odmietali, hoci medzi týmito televíziami bola veľmi úzka spolupráca. Prejavila sa napríklad pri účinkovaní futbalového klubu Artmedia Bratislava v Lige majstrov, ale aj pri iných aktivitách. Niektorí spolupracovníci TA3 pôsobili zároveň v TV Joj, a naopak.



Meno Ivana Kmotríka sa skloňovalo aj pri založení nočnej kvízovej televízie RING TV, ktorá od polnoci vykrýva voľný vysielací čas na programovej pozícii TA3. Konateľkou televízie je Katarína Lešická, tá zastupuje minimálne tri spoločnosti, v ktorých má Kmotrík podiel. Televíznu spoločnosť RING TV, s.r.o., však Kmotrík oficiálne nevlastní.



Pripravuje J&T televíziu JOJ pre zahraničného investora?



Rošáda okolo televízie JOJ môže súvisieť aj s prípravou jej predaja do rúk niektorého zo zahraničných investorov. Tento zámer však žiadna zo strán zatiaľ nepotvrdila. Na slovenskom televíznom trhu však okrem CME absentujú významní nadnárodní hráči, a tak môže byť kapitálový vstup do TV Joj zo strany veľkého zahraničného koncernu len otázkou času. Slovensko by mohlo byť významný napríklad pre škandinávsku spoločnosť Modern Times Group, ktorá vlastní TV Prima, alebo jej teritoriálneho konkurenta SBS Broadcasting. Vylúčiť sa nedá ani možný záujem skupiny RTL Group, ktorá vlastní celoplošnú televíziu RTL Klub v susednom Maďarsku.



Zatiaľ nie je jasné, či si J&T naďalej ponechá zatiaľ nerealizovaný projekt českej spravodajsko-publicistickej televízie Z1.TV. Táto stanica získala pred časom licenciu na terestriálne digitálne vysielanie v štandarde DVB-T. Voči rozhodnutiu českej licenčnej rady sa však odvolali ďalší neúspešní uchádzači, a súd pridelené digitálne licencie zrušil. Skupina J&T plánovala využiť synergiu s televíziou TA3. V prvých mesiacoch vysielania mala byť veľká časť programu preberaná priamo zo Slovenska. Projekt Z1.TV však bol po súdnom zrušení licencie zastavený, a momentálne sa čaká na ďalšie verdikty súdov, ktoré by mohli spriechodniť opätovné udelenie digitálnych licencií.

Juraj Koiš | další články autora 17.01 09:15

, RSS pro komentáře k tomuto článku

Pridaj komentár


Související články


Další články z kategorie Televize Všeobecné

Více článků