Stanovisko Radiowebu a upresnenie nejasných faktov v článku o N-Rádiu

Aby sme predišli zbytočným nedorozumeniam, zverejňujeme stanovisko našej redakcie a uvádzame aj rekapituláciu nejasných faktov, ktoré boli prezentované vo včerajšom komentári kolegu Róberta Kalmára.Včera krátko pred treťou hodinou rannou sme na Radiowebe uverejnili komentár nášho redaktora Róberta Kalmára o nejasnej budúcnosti tejto rozhlasovej stanice. Komentár pod názvom ‘Nové otázniky nad budúcnosťou N-Rádia’ vznikol na základe informácií, ktoré našej redakcii poskytol nitriansky podnikateľ Branislav Brooš. Ten sa v súčasnosti považuje za nového spolumajiteľa firmy N-RADIO, s.r.o., ktorá je držiteľom licencie na vysielanie nitrianskeho N-Rádia.



Vo večerných hodinách sme obdržali e-mailovú správu od generálneho riaditeľa spoločnosti N-RADIO, s.r.o., Ing. Jaroslava Dóczyho, ktorý nesúhlasí s informáciami uvedenými v komentári, považuje ich za nepravdivé a žiada nás ich neodkladné odstránenie. Pre úplnosť uverejňujeme správu Ing. Jaroslava Dóczyho v plnom znení, môžete si ju prečítať v samostatnom článku (viac tu). Aby sme predišli zbytočným nedorozumeniam, zverejňujeme stanovisko našej redakcie a nižšie uvádzame aj rekapituláciu nejasných faktov.



Dištancujeme sa od ‘poškodzovania dobrého mena’ …



Účelom článku v žiadnom prípade nebolo poškodenie dobrého mena spoločnosti N-Radio s.r.o. ani Jaroslava Dóczyho, ako to interpretuje vo svojej e-mailovej správe. Samotného Dóczyho sme deň pred vydaním článku telefonicky kontaktovali a požiadali o stanovisko k tvrdeniam Branislava Brooša. Priestor však nevyužil s odôvodnením, že záležitosť nebude riešiť cez médiá. Požiadal nás, aby sme jeho stanovisko neuverejnili, že sa prípadne vyjadrí neskôr. Jeho želaniu sme na základe predchádzajúcich korektných vzťahov vyhoveli, pričom v záverečnej poznámke pod článkom sme uviedli, že ho oslovíme.



Upresnenie nejasných faktov:



Pripúšťame však, že niektoré tvrdenia v článku neboli dostatočne jasne formulované, čím mohlo dôjsť k ich skresleniu. V nasledujúcej rekapitulácii preto upresňujeme fakty, ktoré môžu pôsobiť zmätočne. Kvôli priehľadnosti sme citácie z pôvodného článku zvýraznili kurzívou, a dnešné poznámky šéfredaktora Radiowebu označujeme modrou farbou.



  • Do licencovanej spoločnosti N-Radio, s.r.o., totiž nedávno vstúpil nový spoločník, ktorý sa chce domôcť svojich práv.”

    Túto informáciu nám poskytol Branislav Brooš, ktorý sa považuje za 50% podielnika v spoločnosti N-Radio, s.r.o.. Zmena zatiaľ nie je zapísaná v obchodnom registri. Licencna rada sa už v septembri zaoberala žiadosťou o predbežný súhlas so vstupom Brooša do licencovanej spoločnosti, pričom žiadosť zamietla.



  • “Malo ísť o predbežný súhlas na prevod podielu, ktorý už mal byť v skutočnosti prevedený na Branislava Brooša. Licenčná rada však súhlas neudelila, nakoľko Ing. Jaroslav Dóczy svoju žiadosť stiahol s odôvodnením, že sa nakoniec s Branislavom Broošom nedohodol.”

    OPRAVA: Rada pre vysielanie a retransmisiu prerokovavala predmetnú žiadosť 26.8.2003. Po ústnom prejednaní s Ing. Jaroslavom Dóczym predbežný súhlas neudelila. Za omyl sa ospravedlňujeme.



  • Proklamovaný nový spoločník Branislav Brooš sa snaží domôcť svojich práv. Preto adresoval Rade pre vysielanie a retransmisiu list, v ktorom oznámil skutočnosť, že k prevodu 50% podielu na základnom imaní N-rádio s.r.o. už došlo v apríli 2003, a to bez predbežného súhlasu rady. V prípade, ak by bol predtým alebo niekedy v budúcnosti prevedený akýkoľvek ďalší obchodný podiel predstavujúci viac ako 5% základného imania v N-rádio s.r.o. bez predchádzajúceho súhlasu RVR, znamenalo by to vážne porušenie zákona. V takomto prípade má rada povinnosť odňať rádiu licenciu.

    Upresnenie: Hypotéza ohľadom odňatia licencie vychádza z ustanovení vyjadrených v §54 ods. 1 Zákona o vysielaní a retransmisií. V bode b) sa píše, že RVR vysielateľovi odníme licenciu, ak “sa uskutoční prevod podielu na základnom imaní vysielateľa s licenciou alebo podielu na hlasovacích právach vysielateľa s licenciou v rozsahu prevyšujúcom 55 % celkovej hodnoty základného imania alebo hlasovacích práv vysielateľa s licenciou počas trvania platnosti licencie a bez predchádzajúceho súhlasu rady s takým prevodom,



  • “Okrem možného postihu zo strany licenčnej rady má N-rádio podľa Brooša aj iné existenčné problémy. Z dôvodu nenaplnenia dohôd a zmluvných vzťahov mu hrozí exekúcia majetku vo výške viac ako 1.5 mil Sk.”

    Z kontextu oboch viet dúfam jasne vyplýva, že informáciu o údajnej exekúcii majetku rádia uviedol Branislav Brooš.



    Záverečné zhrnutie



    Vzniknutým nedorozumeniam by sa dalo predísť, ak by Ing. Jaroslav Dóczy využil priestor, ktorý sme mu poskytli. Svojim stanoviskom mohol vyvrátiť špekulácie vzniknuté na základe tvrdení údajného spoločníka Branislava Brooša.



    Na stránkach Radiowebu poskytujeme priestor na stanoviská aj v rámci samostatných vyhlásení, tlačových a agentúrnych správ, ktoré uverejňujeme bezplatne. Odporúčame predstaviteľom médií, aby túto možnosť v budúcnosti využili.

    Juraj Koiš | další články autora 04.12 09:31

    • Poškodený BRoošom hovorí:

      Neviem ako to dopadlo v tejto kauze, ale mna pan Brooš kardinalne sklamal cez jednu zo svojho miliona firiem. Nevadi. VRATIM TI TO TY SMRAD

    • Kritik hovorí:

      Aj ludia v cvokarni maju na vsetko iny nazor…nech sa paci.

      JA za to nemôžem, že si v cvokárni, ale prajem úspešnú liečbu…

    • Anonym hovorí:

      Aj ludia v cvokarni maju na vsetko iny nazor…nech sa paci.

    • kritik hovorí:

      No to už je lepšie…Len je zaujímavé, že keď má niekto iný názor, označia ho za blba….Nuž ,čo narobím.Ale zrejme ťa moje názory rozčulujú…KTOHOVIE PREČO?

    • Anonym hovorí:

      kritik=blb

    • kritik hovorí:

      Ako veštec , alebo kriminalista by si sa neuživil….Hybaj radšej k lopate a nerealizuj sa tu…..Vedľa ako tá jedla…..

    • Anonym hovorí:

      Kritik=Jardo blby Doczy

    • kritik hovorí:

      Č sa sem pcháš, inteligent.Je tu téma N-rádio-je!Tak si vytvor vlastný diskusný blok a choď sa tam vytešovať.Kto je na teba zvedavý???A na tvoj Kiks????

    • kritik hovorí:

      Nakopíruj to sem aspoň tristo krat, vieš, my sme blby a nevieme, že ty si Brooš, alebo jeho kôň…..

    • b hovorí:

      A je to tu – citacia z programu Rady SR pre vysielanie a retransmisiu na 16.12.2003:

      2. Návrh na začatie správneho konania vo veci možného odňatia licencie R/67 podľa § 54 ods. 1 písm. c) zákona č. 308/2000 Z.z.
      ÚK: N-RADIO, spol. s r.o., Nitra
      Predkladá: LO Uvádza:Valko

      Linka: http://www.rada-rtv.sk/13/13.23.html

    • Kiks hovorí:

      Co sa Ti nepaci na Kikse? Tema je taka, aku si zvolime a nie nejake N. Vobec ma nebavia tie zakomplexovane nazory nejakych pubertakov, ci N bude mat alebo nebude mat licenciu. Aj tak chvilu vzruchu, ale to bude asi tak vsetko… KIKS!!! KIKS!!!

    • b hovorí:

      A je to tu – citacia z programu Rady SR pre vysielanie a retransmisiu na 16.12.2003:

      2. Návrh na začatie správneho konania vo veci možného odňatia licencie R/67 podľa § 54 ods. 1 písm. c) zákona č. 308/2000 Z.z.
      ÚK: N-RADIO, spol. s r.o., Nitra
      Predkladá: LO Uvádza:Valko

      Linka: http://www.rada-rtv.sk/13/13.23.html

    • GAY hovorí:

      Ja,len pečo téma je N a všetci o Kikse?

    • Robert hovorí:

      Este stale ziadna nova tema?

    • kritik hovorí:

      Nechaj ho….Urcite je to urazený riaditel Kiksu….

    • Kritik hovorí:

      http://www.nradio.szm.sk??????????????????

      Kde ste pravdovraviči?????Vaša pravda asi nie je tá pravá, však? Kde sú tie sľuby, že každý deň o desať desať sa dozvieme niečo nové????????Čo sa stalo, moralisti?????Kde je Vaša potreba vysvetliť všetkým čo je pravda? Kto Vás zabrzdil????

    • Stano hovorí:

      No, o co tu ide. Ved kopa radii mala “narodeniny” a nieje tu ani zmienka o tom. Tak preco prave jedno z najhorsich / ak nie najhorsie/ radio na vychode by sa tu malo spominat. Ak si KIKS nevie ani len web stranku aktualizovat…

    • Anonym hovorí:

      a pozrite si predosly kviz na titulnej strane…

    • Martin hovorí:

      re: pre vasu informaciu http://www.kiks.sk

    • AKUSTIC-BA hovorí:

      A ešte maju aj vyššiu počúvanosť….

    • b hovorí:

      N-Radio pokryva skoro cely zapad. Najprv si pozri pokrytie a az potom pis nezmyslel o radio s “malym pokrytim”.

    • JK hovorí:

      Martin, o N-rádiu bol pôvodne plánovaný len jeden článok, vzhľadom na jeho nedostatky som však bol nútený publikovať opravu ako aj sprievodný text, ktorým som odôvodnil stiahnutie prvotného materiálu. Čo sa týka Rádia Kiks, väčšinou to prebieha tak, že nás rádiá na seba sami upozornia a pošlú nám príslušné informácie. Z Kiksu sa mi však nikto neozval, a tak som nemal ako vedieť o oslave ich narodenín.

    • Martin hovorí:

      P.KOis velmi ste ma sklamali s tym, ze o radiu Kiks ste nenapisali ani ciarku, napriek tomu ze v sobotu oslavovalo svoje narodeniny a o radiu, ktore pokryje take male uzemie t.j. N-Radio napisete po sebe 3 clanky a o radiu, kt. pokryva takmer cely vychod nenapisete nic…Je to naozaj smutne…no co aj toto je urcity obraz tohto webu…

    • Radič hovorí:

      Dóczy dám Vám dobrú radu: Keď Vás kopú do zadku je dôkazom toho, že ste vpredu!

      • hmm hovorí:

        Dóczy dám Vám dobrú radu: Keď Vás kopú do zadku je dôkazom toho, že ste vpredu!

        Ano, prvy padne do hovien:)

    • stanley hovorí:

      N-Rádio má po dlhom čase NOVÚ a FUNKČNÚ stránku!

      Že funkčnú… :-) To žartuješ???

    • SDKU BOYZ hovorí:

      DOCZY A BROŽ …. VRANA K VRANE SADA, ALE V TOMTO PRIPADE VRANA VRANE OČI VYKOLE…
      KTORÁ KTOREJ?
      ALEBO INAK:
      N-RADIO ESEROČKA VYCHCANCOV?

    • A.G. hovorí:

      N-Rádio má po dlhom čase NOVÚ a FUNKČNÚ stránku!

    • 2. priateľ Miša Kožucha hovorí:

      Čo keby ste oslovili osoby, ktoré boli v minulosti spoločníkmi p. Dóczyho v N-Rádiu a spýtali sa ich na okolnosti rozchodov s jeho osobou…

      • Tono hovorí:

        Čo by nám bývalí spoločníci povedali? V základe len toľko, že sa nezhodli z Dóczym v spoločnom podnikaní. Takých rozchodov bolo na Slovensku od 89-ho na Slovensku milión a život ide ďalej. Tak isto by bolo možné opýtať sa tých, ktorí podnikali s Brožom starším a Brožom mladším. Napr. ing.J.M., momentálne žijúci v USA, by vedel čo to povedať o serióznosti firmy Computer Club a ich majiteľoch. Myslím, že obe strany si nemajú absolútne čo vyčítať. V pohode zapadajú do karikatúry dnešného Slovenska.

    • Priateľ Miša Kožucha hovorí:

      Súboj dvoch neviniatok?
      Kto vyvraždil Dolniakovcov?

    • Dusan hovorí:

      Vsetci, pravda je niekde uprostred, mna to cele zaujima, aj ked som nradio pocul asi polhodinu vo svojom zivote, nieco sa deje a medium, ktore je nato urcene informuje, preto sem rad chodim. Je mi luto ze sa tu odohravaju veci ked si niekto odkazuje nieco cez media, nech sa zucastneny stretnu a vyriesia si to nas do toho naozaj nic nemoze byt, ak niekto porusil zakon, tak na nho (mozno) pridu :) dakujem radiowebu ze informuje a drzim palce aby pri pisani takychto clankov malo viacej informacii :)
      Dusan

    • Tono hovorí:

      Aj na tomto prípade vidno úbohosť Slovenska. Všade v civilizovanom svete sa takýto problém rieši buď dohodou, alebo na príslušnom súde. Poznám Roba a tiež sa čudujem, že napísal svoj komentár na základe neúplných informácií. Poznám zúčastnené strany a musím súhlasiť s názorom Arieliho. Som presvedčený, že za oponentami p.Dóczyho sa skrýva dobre informovaná osoba, že p.Brož!!!

    • Tono hovorí:

      Aj na tomto prípade vidno úbohosť Slovenska. Všade v civilizovanom svete sa takýto problém rieši buď dohodou, alebo na príslušnom súde. Poznám Roba a tiež sa čudujem, že napísal svoj komentár na základe neúplných informácií. Poznám zúčastnené strany a musím súhlasiť s názorom Arieliho. Som presvedčený, že za oponentami p.Dóczyho sa skrýva dobre informovaná osoba, že p.Brož!!!

    • Tono hovorí:

      Aj na tomto prípade vidno úbohosť Slovenska. Všade v civilizovanom svete sa takýto problém rieši buď dohodou, alebo na príslušnom súde. Poznám Roba a tiež sa čudujem, že napísal svoj komentár na základe neúplných informácií. Poznám zúčastnené strany a musím súhlasiť s názorom Arieliho. Som presvedčený, že za oponentami p.Dóczyho sa skrýva dobre informovaná osoba, že p.Brož!!!

    • Julo hovorí:

      Zaujímavá kauza! Zdá sa, že sa to povlečie ešte dosť dlho. Riadne to tu oživilo “obraz”. Som v každom prípade zvedavý, ako sa skončí táto motanica.

    • Arieli hovorí:

      Priznam sa, ze citam kazdy clanok na Radiowebe, ale tento mi pripadal skor ako z nejakej bulvarnej tlace. Kedze by som aj nadalej rad cital fundovane clanky tak ako doteraz, musel som reagovat. Nerad by som totiz cakal po kazdom clanku na najblizsi servis pack.

    • rumun hovorí:

      ale zaujima inak by si sem nepisal

    • Arieli hovorí:

      Tak vidim, ze sa tu zisla hrstka ludi, ktori si potrebuju niekde vybit zlost. Trochu ma mrzi, ze sa Radioweb nechal namotat a dal im priestor. Vzhladom na informacie, ktore dotycni maju, sa da lahko dedukovat ze sa nejedna o nestrannych pozorovatelov. Myslim, ze okrem nich aj tak cela kauza nikoho nezaujima.

    • Grc hovorí:

      Julo: presne tak. Ryba na suchu sa zmieta ako diva. Doczy aj cele N-Radio pada hlboko ku dnu. A ani ziadna teta Grujbarova z rady ho uz nezachrani :o ) !!!!!!!!

    • Julo hovorí:

      Iba by ma zaujimalo, preco sa p. Doczy nevyjadri nejakymi informaciami k tejto kauze. To pokarhanie redaktora asi vela veci neobjasnilo. Ze by mu uz dochadzal dych od udivu? Alebo nebodaj ocakava rozsiahlu medializaciu zvysujcu hlbku ponoru…

    • coll f hovorí:

      Presne tak Emil !

      Arieliho s funradia ziadne trapne reci nezaujimaju.Fun radio je samo o sebe trapne

    • Emil hovorí:

      Arieli: vrat sa prosimta naspat do pracky, odkial si pred par rokmi vyliezol. Nevies o co sa tu v skutocnosti jedna …

      Alebo mu nadrziavas za to ze od teba kupil doczy nejaky trapny software, ktory aj tak neplati?

      uz asi ani nezaplati…

    • hmm hovorí:

      “V septembri 2003 sa na prerokovávaní Rady pre vysielanie a retransmisiu objavila žiadosť o predbežný súhlas na prevod 50% podielu na základnom imaní spoločnosti N-rádio s.r.o.. Malo ísť o predbežný súhlas na prevod podielu, ktorý už mal byť v skutočnosti prevedený na Branislava Brooša. Licenčná rada však o súhlas neudelila, nakoľko Jaroslav Dóczy svoju žiadosť stiahol s odôvodnením, že sa nakoniec s Branislavom Broošom nedohodol.”
      OPRAVA: Rada pre vysielanie a retransmisiu prerokovávala predmetnú žiadosť 26.8.2003. Po ústnom prejednaní s Ing. Jaroslav Dóczym predbežný súhlas neudelila. Za omyl sa ospravedlňujeme.

      Skoda,ze to pojednavanie nebolo verejne, asi by sa vsetci velmi dobre pobavili nad Doczyho klamarskymi schopnostami, ako zrazu neplatilo nic, na com sa so spolocnikom dohodli. N-Radio pride o licenciu. Kazda zmena v spolocnosti musi byt odsuhlasena RVR a tu stacia dokumenty, ktore su k dispozicii+zapis do obch. registra.

    • Ludwig hovorí:

      Súhlasím s Arieli dcérou…..

    • Arieli hovorí:

      Celé mi to pripomína to opravné vyhlásenie, v ktorom sa uvádza, že sa nebude premietať švédsky, ale sovietsky film, nie pornografický ale panoramatický a nie “Baba dala vojakovi”, ale “Balada o vojakovi”. Stanovisko pána Doczyho považujem za oprávnené a redakcii Radowebu by som pridelil zrnko múdrosti s podtextom “Radšej hamovať ako banovať”.

    • TAro hovorí:

      Suhlasim, berry!

    • berry hovorí:

      Nie je povinnosťou predstaviteľov ľubovoľnej spoločnosti reagovať na oslovenie, resp. na žiadosť o stanovisko do ľubovoľného média (aj do internetového magazínu). Každé médium má však povinnosť overiť si fakty pred tým, než niečo zverejní, resp. ponúknuť priestor na vyjadrenie. Keďže tento priestor ponúknutý bol, ale druhá strana ho nevyužila, neznamená to automatický súhlas na zverejnenie článku v takejto podobe. Keby bol tento článok napísaný ako rozhovor s p. Broošom mohlo to vyznieť inak. Čitateľovi by bolo jasné, že ide o názor len jednej strany. Keďže však išlo o komentár redaktora Radioweb-u, mohol vzniknúť dojem, že redakcia sa stotožňuje so stanoviskom p.Brooša a R.Kalmár má informácie aj z iných zdrojov, ktoré ho oprávňujú takýmto spôsobom zverejniť fakty.

    • Tono hovorí:

      Čo by nám bývalí spoločníci povedali? V základe len toľko, že sa nezhodli z Dóczym v spoločnom podnikaní. Takých rozchodov bolo na Slovensku od 89-ho na Slovensku milión a život ide ďalej. Tak isto by bolo možné opýtať sa tých, ktorí podnikali s Brožom starším a Brožom mladším. Napr. ing.J.M., momentálne žijúci v USA, by vedel čo to povedať o serióznosti firmy Computer Club a ich majiteľoch. Myslím, že obe strany si nemajú absolútne čo vyčítať. V pohode zapadajú do karikatúry dnešného Slovenska.

    , RSS pro komentáře k tomuto článku

    Pridaj komentár


    Související články


    Další články z kategorie Radio Všeobecné

    Více článků