Najprezentovanejším menom v spravodajstve rádií a TV je Dzurinda

Podľa prieskumu agentúry Slovak Online s.r.o. sa najčastejšie v hlavných spravodajstvách Expresu, Okey, Rádia Slovensko, Twistu a Slovenskej televízie, TA3 a TV Markíza spomínalo premiérovo meno.BRATISLAVA 30. apríla (SITA) – Najprezentovanejším predsedom politickej strany v hlavných spravodajstvách slovenských elektronických médií je líder SDKÚ a premiér Mikuláš Dzurinda. Najmenej sa do ich spravodajstva dostal bývalý predseda a súčasný volebný líder SDSS Jaroslav Volf, ktorého meno sa vyskytlo vo februári len v jednej správe. Vyplýva to z prieskumu agentúry Slovak Online s.r.o., ktorá sa od 1. do 28. februára zamerala na hlavné spravodajstvá rádií Expres o 12:00, Okey o 11:30, Slovensko a Twist o 12:00, Slovenskej televízie o 19:30, TA3 o 19:30 a TV Markíza o 19:00.



Najviac informácií 35, v ktorých zaznelo meno predsedu SDKÚ, odvysielala televízia Markíza. Naopak najmenej spomínalo jeho meno rádio Okey s 11 odvysielanými správami. K často frekventovaným menám patril aj šéf SDĽ Pavel Koncoš, ktorého meno sa najčastejšie uvádzalo v STV (17 informácií). Verejnoprávna televízia spomínala pomerne často aj predsedu SMK Bélu Bugára, a to v 15 informáciách. Vo všetkých monitorovaných spravodajstvách sa objavilo aspoň raz aj meno predsedníčky SNS Anny Malíkovej, lídra SOP Pavla Hamžíka, Roberta Fica zo Smeru, Pavla Ruska z ANO a predsedu HZDS Vladimíra Mečiara. K málo spomínaným lídrom patrí popri Volfovi aj predseda LDU Ján Budaj, šéf DS Ľudovít Kaník a pravý národniar Ján Slota.



V spravodajstve Rádia Slovensko dominoval vo februári Dzurinda, ktorého meno uviedli redaktori v 27 informáciách. Budajovi, Slotovi a Volfovi sa verejnoprávny rozhlas v hlavnom spravodajstve vôbec nevenoval. Expres spomínal často okrem premiéra aj lídra SMK Bugára (9 informácií), šéfa Smeru Fica (6 informácií) a Malíkovej meno uviedol v 5 informáciách. Vôbec sa v jeho spravodajstve neobjavili Budaj, Kaník a Volf. Rádio Okey sa popri Dzurindovi venovalo najviac predsedovi SDĽ Koncošovi. Jednu informáciu odvysielalo s menom Budaja, Slotu a Mečiara. Twist venoval vo februári 13 informácií Dzurindovi, v piatich informáciách zhodne spomenul Bugárovo a Malíkovej meno a vôbec sa nezmienil o Budajovi, Kaníkovi, Slotovi. Raz spomenul poslanca za SDSS Volfa.



V televíznom spravodajstve meno predsedu vlády najmenej spomenula televízia TA3, a to v 27 informáciách. V STV sa Dzurindovo meno objavilo v 30 informáciách. Druhým najčastejšie vyskytovaným menom lídrov politických strán bol šéf SDĽ Koncoš. V 15 informáciách spravodajstva STV zaznelo aj meno lídra SMK Bugára. STV sa vo februári vôbec nezmienila o Volfovi. Meno predsedu ANO dominovalo po Dzurindovi v spravodajstve TV Markíza, ktorá ho uviedla v 9 informáciách, naopak vôbec nespomenula Budaja, Kaníka a Volfa. Spravodajská televízia TA3 najviac spomínala popri Dzurindovi Hamžíka (10 informácií) a vôbec neuviedla vo svojom spravodajstve Volfovo meno.






© 2002, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené.
Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Tlačové správy | další články autora 30.04 11:05

  • P.R. hovorí:

    Je premiér,ale čo teraz predvádza to je tak na úrovni urazeného 5-ročného urazeného fracka.

  • Anonym hovorí:

    Veď je premiér.

  • Milan hovorí:

    Podrobnejšie to nejde??? Zajímalo by ma to. Aj iných, možno. Hlavne televízie, okrem JOJ, a SRo, Twist a Okey. Ďakujem, za to. Milan V.

, RSS pro komentáře k tomuto článku

Pridaj komentár


Související články


Další články z kategorie Radio Všeobecné

Více článků