Michel Fleischmann: Chceme u Radia Okey osm procent podílu na trhu

Radio Okey prošlo před několika měsíci výraznou proměnou. Ovládla ho česká odnož nadnárodní skupiny Lagardere a kromě nových lidí ve vedení stanice se to projevilo i na jejím programu. Jak je Lagardere s touto akvizicí spokojenno? Co se v rádiu změnilo? A kdo je největším konkurentem nového Radia Okey? Exkluzivně pro RadioTV odpovídá Michel Fleischmann, prezident mediální skupiny Lagardere ČR/SR, jejíž součástí je mediální zastupitelství Regie Radio Music, česká rádia Frekvence 1, Evropa 2, Bonton a Info DJ radio a slovenské rádio Okey.

Můžete nějak shrnout výsledky vašich aktivit na Slovensku po půl roce? Jak jste spokojeni? Dá se po tak krátké době hovořit o spokojenosti?


Nejdůležitější je, že se za těch pár měsíců podařilo v rádiu Okey dokončit všechny základní plánované kroky: nastavit firemní kulturu, implementovat naše systémy a strategii. Ty probíhaly ve dvou vlnách. V první řadě šlo o dílčí programové a marketingové změny a od října potom nový poprockový formát. V říjnu pak také došlo na změnu loga.


 


To má blízko k logu E2 …


Tak to není. Nové logo vychází ze starého loga rádia Okey. Je zvláštní, že na Slovensku pořád zmiňují Evropu 2 v souvislosti s Okey. A zdá se, že i konkurence se Evropy 2 bojí, z čehož mám radost, ale Okey má jiný formát. Není to Evropa 2, ale poprockové rádio s jinou cílovou skupinou.


Ale ještě k tomu, co je s Okey nového – začala také mohutná reklamní kampaň – v televizi, na billboardech, citylightech… Musím říct, že se nám moc líbí. Byla výborně připravená a dokazuje, že jsou slovenští kreativci na vysoké úrovni a že tam můžeme mít absolutní důvěru při zadávání reklamy.


Jinak vedení celého tohoto projektu je ryze v rukou místních lidí, pod dohledem výkonného ředitele rádia Okey Boba Koštanského spolu s Miroslavem Hrnkem, který je výkonným ředitelem Lagardere pro ČR a zároveň předsedou představenstva rádia Okey. Funguje to výborným způsobem, vznikl tam dobrý tým a stojí to za to, si to poslechnout.


 


Co byla největší slabina předchozího rádia Okey?


Nemělo jasně vytyčenou cílovou skupinu, nebylo dostatečně zaměřené. Novému programovému řediteli Bohuši Mäsiarčikovi se tohle podařilo změnit. Naše mediální skupina samozřejmě pomáhá s know-how, ale nemáme problém se dohodnout. Všichni se snažíme vytvořit to nejlepší slovenské rádio pro Slováky.


 


Ještě zpátky ke srovnání s českými rádii – Slováci se tedy nemusí bát Evropy 2, ale Rádia Bonton?


Je pravda, že Bonton je poprockový. Ale Bonton je pražské rádio a Praha není Slovensko.


My jako vždy pracujeme s výzkumy, analýzami, strategickými studiemi, a ty vycházejí pro každou zemi jinak. Taky je rozdíl v tom, že Bonton je lokální rádio, zatímco Rádio Okey je , multiregionální rádio, které pokrývá více než 65% území SR


 


Poslechovost Okey byla dost špatná, máte ohledně poslechovosti nějakou představu, kam byste to chtěli dotáhnout?


V první fázi jsou naše vize kolem 8 % a posléze se uvidí. Na Slovensku jsme v jiné situaci, než v ČR. U nás je vysoce stabilizovaný a vysoce konkurenční trh a skoky v poslechovosti, ať už nahoru nebo dolů, jsou pomalé. A na Slovensku jsou určitě ještě možnosti. Můžeme se inspirovat jinými rádii, která během jednoho roku zněkolikanásobila poslechovost. Takže na Slovensku ty možnosti jsou a není nereálná ambice získat 8% v roce 2008 z 5,5% dnes.


 


Říká se, že na Slovensku jsou skoky v poslechovosti ovlivněny menší kvalitou průzkumů…


To se ale změnilo od 1. ledna 2007, kdy na Slovensku funguje stejný režim jako v České republice. Klouzavá pololetí, čtyřikrát ročně. Výzkum odpovídá stejným parametrům jako u nás.


 


Vaší nevýhodou proti Expresu je určitě menší pokrytí. Navíc na Slovensku jsou často vyhlašovaná licenční řízení na zajímavé kmitočty, takže zvažujete rozšířit pokrytí?


Určitě. Máme problém s pokrytím v nitranském regionu. Prošli jsme tam licenčním řízením a teď se čeká na rozhodnutí Rady. Kolem tohoto kmitočtu jsou ale právní spory, které ukončí až soud. Rada přijala rozhodnutí, že do doby, než od tohoto soudu obdrží pravomocné rozhodnutí, toto řízení přeruší. Jinak také vstupujeme do licenčního řízení na dva malé kmitočty.


 


Prozradíte, o které jde?


Námestovo a Považská Bystrica.


 


Posledně jsme se bavili o mediálním zastupitelství . Jaká je aktuální situace


Pracujeme na spolupráci na obdobné bázi jako to dělá RRM v České republice, tedy zastupování reklamních časů rádií a to i programově konkurenčních.


 


Určitě se dá čekat, že některé z rádií na nabídku kývne, kdy můžeme čekat první přírůstek, kromě Radia Okey?


Nedovedu to vyhodnotit. Slovenský trh je v růstu, v konsolidaci a tato strategie mu může jenom prospět. Vstoupili jsme na trh s jasnou odpovědností a do té patří i posílení reklamního trhu jako takového.


 


 

Radek Dresler | další články autora 26.10 02:35

, RSS pro komentáře k tomuto článku

Pridaj komentár


Související články


Další články z kategorie Radio Všeobecné

Více článků