Rada rozhodne o spore UPC a SOZA najskôr koncom augusta

Na svojom poslednom zasadnutí udelila Rada pre vysielanie a retransmisiu niekoľko pokút.BRATISLAVA 16. júla (SITA) – Konanie o zrušení registrácie spoločnosti UPC Slovensko a trnavského Trnavatelu odročila Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na 27. augusta. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedla riaditeľka Kancelárie RVR Jarmila Grujbárová, trnavská dcérska spoločnosť UPC, ktorá má rovnaké problémy ako UPC – podozrenie z neuzatvorenia autorských zmlúv, požiadala radu o odklad, pretože na dnešnom pojednávaní sa nemohol zúčastniť jej konateľ. V prípade UPC Slovensko s.r.o., Bratislava sa obe strany sporu – zástupca prevádzkovateľa retransmisie aj Slovenského ochranného zväzu autorského (SOZA) na pojednávaní zúčastnili, predložili však sporné dokumenty.



Situácia je podľa predsedu RVR Petra Kováča neprehľadná. SOZA tvrdí, že UPC s nimi nemá uzatvorenú právoplatnú zmluvu, UPC argumentuje, že zmluva sa predĺžila tým, že prevzali záväzky spoločností, ktoré boli v minulom roku zrušené a stali sa súčasťou UPC, konštatoval Kovác.



RVR dnes rozhodla aj o udelení niekoľkých pokút pre verejnoprávnu Slovenskú televíziu, spolu vo výške 700 tisíc korún. Pokutu rada udelila na základe februárového monitoringu kultúrno-spoločenských týždenníkov vo vysielaní STV, TV Markíza a Global – Krížom-krážom, Smotánka a dvojtýždenníka Kokteil. Podľa slov podpredsedníčky RVR Márie Hradiskej rada na jeho základe vedie voči STV tri správne konania za porušenie zákona pri vysielaní Krížom-krážom. V tejto relácii STV odvysielala skrytú reklamu na dve cestovné kancelárie.



STV dostala doteraz od rady za porušenie zákazu skrytej reklamy osem upozornení a šesť pokút. Na základe niekoľkonásobných porušení zákazu skrytej reklamy RVR udelila STV pokutu vo výške 500 tisíc korún. V druhom prípade STV v Krížom-krážom nesprávne označila v monitorovanom čase sponzora, za čo jej rada udelila pokutu 100 tisíc korún. Tretiu pokutu udelila rada za to, že bol sponzor programu propagovaný v samotnej relácii.



V monitoringu vysielania rádií udelila rada najvä4šiu pokutu – 40 tisíc korún Rádiu Kiks za vulgárne vtipy vo vysielaní. RVR za4ala aj správne konanie voči spolo4nosti Kid a.s. Poprad, ktorá prevádzkuje teletext TV Markíza, kde sa na SMS-fóre objavili vulgarizmy hraničiace s rasizmom a vo veci reklamy na nápoj Relax.



Z posledného monitoringu spravodajstva STV, Markízy a Joj TV od 1. do 16. júna vyplynulo podľa Grujbárovej, že všetky tri televízie mapovali politickú scénu vyvážene.






© 2002, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené.
Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Tlačové správy | další články autora 16.07 11:30

  • Anonym hovorí:

    Síce si to pekne napísal,ale je to sci-fi. Im nezáleži ani na počúvanosti,ani na kvalite a už vôbec nie na POSLUCHÁČOCH. A okrem toho veď ONI sú HVIEZDY, ta ňe ???!!!
    Hm, pokus o vtip, ale akosi je mi po ňom iba smutno …

  • nohej hovorí:

    Konecne dufam, ze to zosobnia tym dvom uchylnym moderatorom, ktori sa kazdy tyzden odbavuju v eteri a liecia si tak svoje komplexy. Trebalo by porozmyslat nad prijatim zakona, ktory by deviantov nepustil za mikrofon, radio pocuvaju aj deti pod 15…

  • SYNDOR hovorí:

    ….. .udelila rada najväčšiu pokutu – 40 tisíc korún Rádiu Kiks za vulgárne vtipy vo vysielaní….

    Asi sa nepoučia,lebo oni sú najlepší

, RSS pro komentáře k tomuto článku

Pridaj komentár


Související články


Další články z kategorie Radio Program

Více článků