RVR: Rok 2001 priniesol na mediálny trh výrazné zmeny a kauzy

Vznikla televízia TA3, zanikla TV Luna a Rádio Tatry, na Slovensko prišiel Vladimír Železný a televízia JOJ.BRATISLAVA 28. apríla (SITA) – V znamení niekoľkých zásadných zmien a káuz sa niesol minulý rok na slovenskom mediálnom trhu. V roku 2001 vznikla spravodajská televízia TA3, ktorá začala vysielať v septembri. V tom istom mesiaci zároveň aj zanikla televízia Luna, ktorá sa dlhodobo zmietala vo finančných problémoch. Z hlbokej ekonomickej krízy sa nepodarilo v uplynulom roku vymaniť ani Slovenskej televízii (STV), ktorá sa snažila situáciu zachrániť niekoľkými systémovými zmenami. Uvádza sa to v Správe o stave vysielania v SR za rok 2001, ktorú vypracovala Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR). STV chcela nepriaznivú situáciu zvrátiť aj projektom reinžinieringu, ktorého záverečnú fázu odštartovala v minulom roku, avšak bez úspechu.



Verejnoprávna televízia vyvolala najväčšiu pozornosť verejnosti vysielaním kresleného seriálu Pokémon. Ako konštatuje správa, rada doteraz nezaznamenala tak silný a sústredený tlak proti nejakému programu ako v tomto prípade. Zásadne sa však zvýšiť sledovanosť televízie nepodarilo, seriál Pokémon pozeralo priemerne menej ako 5 percent divákov. RVR udelila STV za odvysielanie seriálu 500-tisícovú pokutu za porušenie ustanovení o ochrane mladistvých a 400 tisíc zaplatí televízia za odvysielanie skrytej reklamy v tomto seriáli.



Veľký rozruch spôsobil aj príchod na slovenský trh českého magnáta Vladimíra Železného, ktorého meno sa spájalo s projektom novej komerčnej televízie Joj. Tá začala v marci 2002 vysielať namiesto TV Global, ktorej licenciu vlastní spoločnosť Mac TV. Dominantným spoločníkom v Mac TV sa v minulom roku stala Česká produkční invest, stopercentná dcérska spoločnosť Českej produkční 2000, ktorá je servisnou organizáciou českej TV Nova. Pre Železného sa tak otvoril slovenský trh. Pre budúce dianie na mediálnej scéne bolo dôležité rozhodovanie o prideľovaní frekvencií, predovšetkým 52. kanála Žilina, ktorý získala práve Mac TV, s čím nesúhlasila Markíza. TV Markíza upútala pozornosť rady aj v inej súvislosti. Podľa správy sa totiž vysielanie najväčšej súkromnej televízie spolitizovalo, čo súvisí so vznikom strany ANO bývalého generálneho riaditeľa televízie Pavla Ruska.



V rozhlasovom vysielaní veľké zmeny nenastali, až na zánik Rádia Tatry, ktoré prestalo vysielať v apríli. Pozornosť verejnosti vzbudila aj zmena názvu Rádia Koliba, z ktorého sa v marci stalo Rádio Okey.






© 2002, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené.
Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Tlačové správy | další články autora 29.04 01:03

  • Anonym hovorí:

    No a najnovšie je sporný zákon pre prevádzkovateľov TV,kín a videopožičovní povinný percetuálný odvod pre kinematografiu.

, RSS pro komentáře k tomuto článku

Pridaj komentár


Související články


Další články z kategorie Radio Licencie

Více článků