Predseda RVR spokojný s duchom volebnej kampane

BRATISLAVA 27. augusta (SITA) – Tón, v akom sa tento rok vedie volebná kampaň, je pokojnejší než pri predchádzajúcich voľbách. Predseda Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Peter Kováč bude rád, ak sa kampaň ponesie ďalej v podobnom duchu ako začala. Na základe volebného monitoringu totiž dnes RVR začala “len” tri správne konania. Rada má podozrenie, že za necelý týždeň kampane sa voci zákonu prehrešila Televízia Markíza, Rádio Hviezda FM a pravdepodobne aj TA3.



Markízu kritizuje rada kvôli spravodajskému spotu odvysielanému 24. augusta, kedy redaktor v rozsiahlom príspevku informoval o ozname Aliancie nového obcana (ANO) vysielanom Slovenskou televíziou (STV) v rámci volebných spotov ostatných strán. Rada sa príspevkom zaoberala na podnet strany Smer. Podľa Kováča má rada podozrenie, že príspevok bol politickou reklamou. “Je to na hrane”, konštatoval predseda RVR, podľa ktorého sa tak potvrdilo predchádzajúce rozhodnutie rady o tendenčnom spravodajstve Markízy v prospech ANO. Najsilnejšia súkromná televízia bude po dnešnom zasadnutí RVR čelit ešte jednému správnemu konaniu, ktoré súvisí s odmietnutím odvysielania oznamu o porušení zákona. Budúci týždeň preto RVR pravdepodobne rozhodne o ďalšom pokutovaní Markízy. Už jednu miliónovú pokutu televízia za ten istý prehrešok dostala. Televízia sa však proti rozhodnutiu rady odvolala a verí, že žiaden zákon neporušila. Televízia údajne porušila zákon tým, že nezabezpečuje objektívnosť a nestrannosť spravodajských programov.



Voči Rádiu Hviezda FM začala RVR správne konanie pre podozrenie z politickej reklamy, ktorej sa vraj dopúšťa Vladimír Mečiar v relácii “K veciam verejným”. Predseda HZDS v tomto programe komentuje aktuálne udalosti uplynulého týždňa, čo podľa RVR je počas volebnej kampane v rozpore so zákonom.



Správne konanie začala dnes rada aj voči spravodajskej televízii TA3, ktorá údajne porušila zákon odvysielaním príspevku o začiatku volebnej kampane SDKÚ. Išlo o veľmi obsiahly príspevok, ktorý podľa Kováca spĺňal kritériá politickej reklamy. “Bola to viac než len správa o začiatku kampane,” dodal predseda RVR, ktorý však na druhej strane TA3 aj pochválil. Pochvalu si získala za reláciu “V politike”, v ktorej bol hosťom Mikuláš Dzurinda a Robert Fico. Podľa Kováča TA3 ukázala, ako sa dá aj v predvolebnom čase robiť korektne politická publicistika.



Tento rok RVR nevydala pre vysielateľov odporúčania, ako sa majú správat počas volebnej kampane. Podľa predsedu rady to bolo zbytočné, pretože volebný zákon sa od posledných volieb v roku 1998 veľmi nezmenil. Iná situácia bola pred rokom pri voľbách do vyšších územných celkov, ked si vysielatelia sami vyžiadali odporúčania.






© 2002, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené.
Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Tlačové správy | další články autora 27.08 11:40

, RSS pro komentáře k tomuto článku

Pridaj komentár


Související články


Další články z kategorie Radio Licencie

Více článků