Bohatý program posledného zasadnutia RVR

Na programe dnešného 22. rokovania je otvorenie viacerých dôležitých bodov. Rada sa bude zaoberať sériou podnetov smerujúcich k neobjektívnosti spravodajstva TV Markíza, preskúma vysielanie symbolov satanizmu a zaujme stanovisko k cenzúre v STV.Tohtoročné posledné zasadanie Rady pre vysielanie a retransmisiu bude vo veľkom štýle. Na programe 22. rokovania je totiž otvorenie viacerých dôležitých bodov, ktoré budú pokračovať aj v roku 2004.



Ministerstvo vnútra o neobjektivite Markízy



Podľa informácií, ktoré včera priniesla agentúra SITA, sa bude rada zaoberať predovšetkým podnetmi na vysielanie TV Markíza. Deväť sťažností nedávno podal hovorca ministra vnútra Boris Ažaltovič. Tie sa týkajú neobjektívnych spravodajských príspevkov v relácii Televízne noviny. Na obrazovke sa mali objaviť v januári, februári a júli tohto roku a ich autormi sú v jednom prípade Erik Tomáš, Maroš Košík, v dvoch prípadoch Zlatica Puškárová, Braňo Král a v troch prípadoch Daniel Krajcer. Sťažovateľ poukazuje na skutočnosť, že Markíza v inkriminovaných príspevkoch nezabezpečila vyjadrenie dotknutej strany – ministerstva vnútra.



Ďalšia sťažnosť sa týka obráteného pentagramu, jedného zo symbolov satanizmu, ktorý sa ocitol v pozadí reklamy Eurotelu – Vianočný kapor. Licenčnú radu upozornil na túto skutočnosť občan. Členovia rady tento podnet preskúmajú a zaujmú stanovisko.



Televíziám však hrozia aj viaceré pokuty. Verejnoprávna STV by sa mala zodpovedať za nesprávne označenie sponzorov, resp. za skrytú reklamu v reláciách Môj dom, môj hrad a Superchyty. Joj-ke rozí pokuta za zásah do ľudskej dôstojnosti v relácii Črepiny, ako aj za nevyvážený príspevok v Novinách. Podobný problém má podľa agentúry SITA aj TV Markíza, ktorej ďalšia pokuta hrozí za odvysielanie príspevku o Dni otvorených dverí v Markíze v Televíznych novinách. Jablkom sváru je vlastná reklama, čo zákon v spravodajstve neumožňuje.



Formálne zmeny a monitoringy



Ďalším bodom rokovania sú zmeny v údajoch spoločnosti FILJO, ktorá prevádzkuje košické Rádio OKEY TOP. Licenčná rada ich zoberie na vedomie podobne ako v prípade západoslovenského Rádia Dúha, ktoré žiada o potvrdenie novej programovej štruktúry platnej od 1. októbra. Rada zároveň formálne odsúhlasí aj zmeny týkajúce sa viacerých káblových operátorov, ktoré upravili ponuku programových služieb.



V prípade lokálnych staníc sú na programe monitoringy Rádia B1 a televízie Poprad. Bratislavská B1-tka zároveň utŕži formálnu sankciu za nedodržanie ustanovenia o uchovaní a poskytnutí súvislých záznamov svojho vysielania pre potreby monitoringu.



Prevody v N-Rádiu, cenzúra v STV



Na programe licenčnej rady sa ocitla aj sťažnosť na údajnú cenzúru v spravodajstve verejnoprávnej Slovenskej televízie. Rada má už k dispozícii aj stanovisko vedenia STV, ako aj Rady STV, ktorá sa však na uznesení k tomuto problému nedohodla. Podrobnejšie informácie nájdete v samostatnej správe agentúry SITA.



V prípade N-Rádia sa budú členovia RVR zaoberať prevodmi podielov, ktoré neboli schválené regulačným orgánom. Očakáva sa otvorenie správneho konania o odňatí licencie. Bližšie sa o tomto probléme dočítate v osobitnom článku.

Juraj Koiš | další články autora 16.12 02:17

  • ; hovorí:

    ubohe od Palka??? Asi to nebudes mat v hlave v poriadku mily PR.
    Ide o dve veci tak co to tu splietas?

  • P.R. hovorí:

    No tak KDH už pracuje na Markíze,ale je to také úbohe od min.Palka! Propagácia satanizmu? Veď občania SR ho majú každý deň!

, RSS pro komentáře k tomuto článku

Pridaj komentár


Související články


Další články z kategorie Radio Licencie

Více článků