Čo odznelo na 1. a 2. zasadnutí rady

Licenčná rada má za sebou prvé dve zasadnutia v novom roku. Na tom prvom sa zaoberala najmä monitoringom vysielania, pričom otvorila viaceré správne konania. Z ďalšieho rokovania vzišli aj konkrétne sankcie.Licenčná rada má za sebou prvé dve zasadnutia v novom roku. Na tom prvom sa zaoberala najmä monitoringom vysielania, pričom otvorila viaceré správne konania. Z druhého zasadnutia naopak vzišli aj konkrétne sankcie.



Správne konania voči Fun rádiu, Twistu a STV



Na rokovaní z 8. januára sa členovia rady zaoberali vysielaním rádií Twist a Fun, ako aj verejnoprávnej Slovenskej televízie. Po rokovaní sa uzniesli na tom, že v prípade Twistu mohlo dôjsť k pochybeniu pri sponzoringu počasia a Fun rádio zrejme porušilo zákon odvysielaním reklamy na alkoholický nápoj pred 22. hodinou. Slovenská televízia neoznačila hitparádu Sedmička piktogramom, keďže sa v jej vysielaní vyskytoval klip od Madonny – Die Another Day, ktorý svojim obsahom nemusí byť vhodný pre všetky vekové kategórie. V prípade komerčnej relácie TV Reality sa mohla dopustiť odvysielania skrytej reklamy. Rada vo všetkých prípadoch otvorila správne konanie voči vysielateľom a k jednotlivým prípadom sa vráti na ďalších zasadnutiach.



Rada v rámci tohto zasadnutia taktiež vzala na vedomie vstup finančnej skupiny J&T do spravodajskej televízie TA3. Zároveň odklepla úpravy RDS košického rádia Okey TOP.



Hviezda FM: Pokuta 50 tisíc za politickú reklamu



Najvýznamnejším rozhodnutím druhého zasadnutia z 28. januára bola finančná sankcia voči nitrianskemu rádiu Hviezda FM. To sa malo dopustiť nedovolenej politickej reklamy vo svojom vysielaní. Rada skonštatovala, že 30. augusta 2002 v relácii Kaleidoskop moderátor rádia navádzal poslucháčov, aby v parlamentných voľbách volili HZDS. Tento exces bude stáť nitrianskeho vysielateľa 50 tisíc korún.



Problémy so spravodajstvom má aj televízia Markíza. Podľa rady totiž nedodržala ustanovenie zákona, ktoré vysielateľom ukladá povinnosť zabezpečiť všestrannosť informácií a názorovú pluralitu, ako aj oddeliť hodnotiace komentáre od spravodajských informácií. Členovia rady udelili Markíze upozornenie na porušenie zákona.



V monitoringu obstála jedine TA3



Ďalšie body rokovania sa týkali monitoringu vysielania Rádia Expres a televízie TA3. V prvom prípade Rada otvorila správne konanie voči Expresu za nedovolený sponzoring doplnkového vysielania. Sťažnosť na vysielanie TA3 sa týkala údajnej skrytej reklamy pred reláciou o počasí. Rada zamietla sťažnosť ako neodôvodnenú, keďže zákon povoľuje sponzoring správ o počasí.



Členovia RVR zároveň schválili žiadosti Rádia Twist a vznikajúcej televízie Music Channel o rozšírenie distribúcie signálu prostredníctvom satelitu. Najbližšie zasadnutie rady sa uskutoční v utorok, 11. februára.

Juraj Koiš | další články autora 30.01 12:10

  • miso hovorí:

    Vies Lubo,na Slovensku je zvlastna situacia,vsetky radia zacinaju mat ten isty format,nic alternativne sa tu asi dlho nepresadi,myslis si,ze keby REBECCA skrachovala a na jej frekvencie by bolo vypisane vyb.konanie,tak by vzniklo opat nieco alternativne???????
    Asi tazko,vsak vies,ako udeluje rada frekvencie.Taky EXPRESS dostane frekvenciu,vzdy,ked si o to prdne!!!!!!
    Ostatni vysielatelia nemaju sancu!!!
    Takze namiesto REBECCY mohlo vzniknut este ak nejake radio podobne tym ostatnym lokalnym,ktore hraju vsetko mozne,co ma aky-taky uspech.TAkto je to aspon oldies radio,ktore sa aj da (aspon trochu) pocuvat.

  • Lubo hovorí:

    Mišo, netvrdím, že B1 je apriori zlé, ale pozri sa, čo už stihlo zlikvidovať. V Bratislave mu padol za obeť Ragtime, v strede to pre zmenu bola Rebeca. Kým v prvom prípade možno o atraktívnosti polemizovať, Rebeca vykazovala v počúvanosti veľmi slušné výsledky. Regionálny charakter je síce pekná vec, no v Bratislave sa prejavuje nanajvýš tak informáciami o počasí, ak vôbec. Čiže odpoveď, či by namiesto Rebecy-B1 mohla vzniknúť nejaká lepšia stanica je jednoznačná: Lepšie (aj počúvanejšie) už bolo…

  • miso hovorí:

    No,neviem Lubo,ci by namiesto REBECCY B1 mohla vzniknut nejaka lepsia stnica, myslim si,ze napad so sietou B1 vobec nie je zly a oldies radia maju buducnost.Ak si navyse uchovaju regionalny charakter a budu takto spojene do siete,pricom kazde radio bude mat individualny program,a ak ziskaju nejake nove frekvencie,mozu sa stat konkurenciou aspon pre REGINU a TWIST.

  • Lubo hovorí:

    Ja leň nechápem prečo sa vôbec Huňo rozčuluje, veď rada v prípade Topka zatiaľ nič neschválila. Aj B1 si môže kľudne začať preberať program keď chce ale po čase im to rada aj tak zatrhne alebo im zoberie licenciu… no a neviem či si to radšej nerozmyslia, veď blokovať frekvencie v Martine, Bystrici a Poprade sa aj s nejakou tou stratou oplatí, všakže? :-)

  • balu hovorí:

    sa ti cudujem ze sa este rozculujes… musis sa pchat do spravneho zadku a vsetko sa da…

  • B hovorí:

    Music Channel ma velke oci:-)

  • Anonym hovorí:

    RDS a program. sieť je rozdiel, nie ??
    schvalene je RDS nie program…

  • Anonym hovorí:

    Dobre, ale radia v sieti B1 si nepreberaju vzajomne program a vystupuju aspon navonok ako samostatne subjekty

  • Anonym hovorí:

    Huno ani B1 nie je schválene a veselo vysiela pod touto hlavičkou

  • huno hovorí:

    no parada. takze to uz maju schvalene. nechapem ako to mohla rada povolit, ked sa este sudia o to ci mohlo okey vstupit do top radia v takej miere ako vysielaju a hlavne jednostranne.
    potom hovorme o rade, ktora je “nestranna”. vsak A.N.O.

, RSS pro komentáře k tomuto článku

Pridaj komentár


Související články


Další články z kategorie Radio Licencie

Více článků